SEO optimalisatie voor meer leads en verkopen

Een bedrijf heeft altijd nieuwe leads nodig. Aanvragen die via de website komen, worden doorgaans als goede leads gezien. Iemand heeft zelf de stap genomen om in contact met u te komen. Dit is natuurlijk iets anders dan iemand die u benaderd heeft.

Tegenwoordig speelt Google en andere zoekmachines hierbij een vrij grote rol. Er zijn verschillende manieren om hiervan te profiteren, maar vandaag gaan we het hebben over SEO optimalisatie van uw website om in het organische gedeelte zichtbaar te worden.

Wat is SEO?

SEO is een afkorting van een Engelse term, namelijk Search Engine Optimization. In het Nederlands wordt vaak gewoon deze afkorting gebruikt, maar ook kan er gesproken worden over zoekmachines optimalisatie. Dit is een verzamel term. Het doel van van SEO is om zo hoog mogelijk in het organische gedeelte in Google te scoren, zodat u zeer gericht verkeer op uw website zult ontvangen wat naar uw diensten of producten op zoek is. Dit verkeer wordt als zeer waardevol gezien, omdat het geen advertenties zijn waar men op klikt. Men klikt op de ware resultaten die Google laat zijn.

Door uw website op de juiste manier te optimaliseren en in te richten kan hierbij veel gerealiseerd worden. Hierdoor kunnen er zeer goede leads naar uw website komen, wat uiteindelijk voor veel meer verkopen zal gaan zorgen.

Lokale SEO optimalisatie & Nationale SEO optimalisatie

Voor de meeste bedrijven die met consumenten werken, is het interessant om op lokaal niveau goed gevonden te worden. Wanneer u bijvoorbeeld een loodgietersbedrijf in Rotterdam heeft, dan zullen mensen in die regio u goed moeten vinden. Het is dan niet interessant om klussen in Groningen te gaan doen. Andere bedrijven die kunnen profiteren van een goede organische vindbaarheid door SEO, zijn de landelijk actieve bedrijven. Ze doen klussen in het hele land, in een andere branche. Voor beide type bedrijven kan het enorm interessant zijn om organisch goed gevonden te worden.

Meer over SEO in deze video: